Henrik bød velkommen til de 15 fremmødte, vi var denne aften i alt 20 personer tilstede i beboerrummet.
Der var sendt invitation til ejendomsadministrationen og viceværten, som desværre ikke havde mulighed for at deltage.
Bestyrelsen havde igen i år valgt at udlodde 1 flaske vin, til en af de fremmødte beboere. En nøglering med lejlighedsnr. blev lagt i en spand for senere udtrækning.
Punkt 1: Første punkt på dagsordenen var valg af dirigent og referent.
Jette (nr. 103 2. th.) blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
Kurt (nr. 101 2. tv.) blev referent.
Punkt 2: Beboerrepræsentationens beretning var vedlagt indkaldelsen, så Henrik gennemgik kort beretningen.
Vi har fået nye el- og varmemålere, dette er en stor fordel for alle beboere, da aflæsningen fremover sker automatisk. 4 lejemål registrerer deres forbrug hver måned for at sammenligne forbruget med de nye målere i forhold til de gamle. Resultatet fremlægges på næste beboermøde.
Der ses stadig rotter på ejendommen og det er derfor vigtigt, at alle beboere holder orden på alle fælles-arealer og ikke efterlade effekter i kælder og trappeopgange, samt sørger for at holde dørene lukket.
Der bliver lukket for varmen i tidsrummet fra d. 15.05 til d. 15.09.
Det er konstateret at nogle biler holder parkeret over en længere periode på fælles-arealet, dette er IKKE tilladt, kun af-på læsning er tilladt. Hvis beboere i ejendommen bemærker samme bil gentagende gange bryder forbuddet, bedes de rette henvendelse til bestyrelsen, som så vil kontakte administrationen.
Henrik fortalte også, at den ene ejer Jens Hummeluhr desværre er gået bort.
Herefter blev beretningen godkendt.
Punkt 3: Regnskab (regnskabet var vedlagt indkaldelsen).
Willy fremlagde regnskabet. Der var ingen indsigelser. Regnskabet blev godkendt.
Henrik oplyste, at bestyrelsen har udfærdiget en inventarliste over de indkøbte effekter på ejendommen. Den bliver lagt på ejendommens hjemmeside.
Punkt 4: Behandling af indkomne forslag. Ingen forslag indsendt.
Vi valgte, at tage et forslag op fra en beboer om at vi som udgangspunkt i referatet fremover ikke nævner navne.
De fremmødte blev spurgt om de fremover vil modtage indkaldelse og referat på mail. Dette var der ikke tilslutning til så indkaldelse og referat vil også fremover blive omdelt.
Punkt 5: Fremtidig virksomhed.
Bænken ud for nr. 95 bliver smidt ud da den er i meget dårlig stand. Skal der købes ny? Skal beboerforeningen betale eller pålægges huslejen som forbedring?
Det blev besluttet, at der indkøbes nyt bord og stole.
Sandkassen: Sandet er blevet udskiftet, men da nettet ikke bruges/virker, bliver sandkassen brugt som toilet at katte/ræve.
Henrik Bo (nr. 95) vil meget gerne udføre arbejdet med at udskifte sandet. nyt sand. Henrik (formand) taler med Allan ”Attika”.
Troels (Nr. 95) foreslog, at vi planter ny hæk v/cykelstativer ud for nr. 105. Prisniveau på ca. 1.000 kr. må forventes.
Der mangler tørresnore ud for nr. 95. Bestyrelsen undersøger mulighed/pris.
Bestyrelsen undersøger, om/hvad administrationen bruger af penge på vedligeholdelse og hvem, der tjekker bilag.
Der er stort hul i fortovet v/nr. 93. Henrik Bo tager billeder og sender til kommunen.
Punkt 6: Fastsættelse af beløb til beboerpræsentationens arbejde:
Vi betaler i dag det maximale tilladte beløb, derfor bibeholder vi samme beløb.
Punkt 7: Valg af beboerrepræsentanter – nuværende bestyrelse Henrik, Kurt og Willy blev alle genvalgt.
Punkt 8: Valg af to suppleanter: Nuværende Jette og Arne blev genvalgt.
Punkt 9: Valg af revisor – Dorte blev genvalgt.
Punkt 10: Eventuelt
Døren til cykelkæder (nr. 105) virker ikke ordentligt. Vi opfordrer alle, der bruger cykelkælderen, at sørge for at døren bliver lukket ordentligt. Bestyrelsen FÅR SAT EN SEDDEL PÅ DØREN.
Vi arbejder på at få opsat skilte ved alle indgange til ejendommen med. ”PRIVAT OMRÅDE”.
Beboerne rådes til, at tjekke deres vinduer, da flere beboere oplever, at de ikke slutter tæt. Hvis der er problemer, bedes i kontakte viceværten.
Der blev spurgt ind til, om bestyrelsen kan rette henvendelse til kommunen for at høre om det er muligt, at få lavet skråparkering på Ordrup Jagtvej.
Bente (Nr. 97 St. Tv) har oprettet en Facebookgruppe for ejendommens beboere. Den hedder OJ93-107, og beboere kan anmode om medlemskab ved at skrive deres navn, opgangsnr. og etage.
Vi kom nu til lodtrækningen af 1 flaske vin og den heldige vinder blev Henrik Bo nr. 95 1. – tillykke!
Beboerrepræsentationen vil gerne takke de fremmødte for god ro og orden, og Jette for at styre slagets gang på bedste vis.
De bedste hilsner og på gensyn
Referent
Kurt Aller (nr. 101 2. Tv.)
Original er underskrevet af dirigenten Jette Levysohn.